Cele mai proaste decizii pe care unii șefi le iau într-o companie

Ai observat cum în anumite companii există câte un șef care mereu se plânge de cum merg lucrurile? Niciodată nu e conducerea de vină, ci angajatul, conform unor șefi. Genul ăsta de persoane nu sunt capabile să realizeze unde greșesc. Așa se iau deciziile proaste care ajung să-i afecteze pe toți, de la angajat, până la client.

Nu apreciază eforturile angajaților

Orice angajat are nevoie de motivație ca să fie eficient. Ea financiară este una, dar dacă șeful nu-i recunoaște meritele, nu-i spune când face o treabă bună și nu-l recompensează nici măcar cu un „bravo”, angajatul se va simți ignorat. Cu atât mai rău când este mereu criticat si niciodată lăudat.

Suprasolicită angajatul

Mulți șefi vor profita de bunătatea angajatului și îi vor da sarcini care sunt peste fișa postului de lucru. Ore suplimentare, sarcinii de la alți colegi, solicitat în timpul liber, etc. dacâ angajatul preia mai mult decât îi este stipulat în contract, atunci este momentul pentru o mărire sau o promovare.

Ignoră calificarea ta, în detrimentul unuia mai puțin pregătit

Poate că tu ai foarte multă experiență în firmă și ești cel mai pregătit om să preia un post vacant de conducere. Șeful tău știe asta, dar preferă să angajeze un străin, pentru că cere mai puțini bani. Nu numai că este o lipsă de respect față de tine, dar încurcă și eficiența firmei care putea beneficia de un angajat mai competent.

Lipsa de respect în colectivul de la job

În multe firme angajații se simt singuri pentru că nu reușesc să lege relații de prietenie cu nimeni. Șeful este recalcitrant, iar colegii izolați de un regulament absurd care nu permite interacțiunea. Dacă nu te simți bine și relaxat la lucru, eficiența ta scade. În mod evident, șeful va da vina pe angajați, nu pe atmosfera instalată de el.

Șeful are mereu dreptate

Unii șefi refuză să-i asculte pe cei de sub. Scuzele lor sunt multe, că au făcut meseria aia toată viața și că nu le pasă de părerea unuia mai tânăr. Asta înseamnă că le este frică de tot ce-i noi și nu vor să învețe nimic. Și că nu dau doi bani pe părerea angajaților.

Încălcarea promisiunilor

Mulți șefi promit multe, dar se țin de puține. La angajare îți vorbesc de bonusuri, de măriri anuale, de prime și de avansare, dar tu vezi că trec anii și tu ești la același nivel. Iar dacă îi atragi șefului atenție, acesta va găsi tot felul de scuze.