Cum să îți îngrijești mintea, pentru o bătrânețe ușoară și sănătoasă

Când ne uităm la bătrânii din jurul nostru, constatăm că cei mai mulți dintre aceștia, din păcate, sunt nefericiți. Motivele sunt diverse, însă cel mai important factor ține de sănătatea lor mintală. Se presupune că abia 20% își vor păstra rațiunea la bătrânețe, tocmai de aceea este important să te îngrijești din timp.

Cum se instalează problemele mentale?

Corpul uman are niște resurse limitate, astfel că cu cât înaintezi mai mult în vârstă, începi să devii mai inactiv. Cu toții avem același plan, să muncim pentru a ne putea relaxa la bătrânețe. În teorie sună bine, însă un stil de viață sedentar încurajează apariția bolilor metale. Practic ajungem să ne izolăm în casă, somnuri tot mai lungi, mese sărite, câteva ore de TV și, în scurt timp, începem să devenim tot mai iritați și ostili.

Toți acești factori încurajează apariția bolilor mintale, cum ar fi anumite tipuri de demență. Este important de știut că aceasta nu apare dintr-o dată, ci se instalează treptat. Este datoria fiecăruia să adopte un stil de viață care să prevină cât mai mult instalarea demenței.

Ce trebuie să faci ca să previ asta

Uneori este bine să-ți analizezi comportamentul, să vezi dacă te îndrepți în direcția greșită. Există mai multe semne care pot da de înțeles că sănătatea ta mentală se degradează. Fii atent dacă ai început să răspunzi ostil la critici, chiar dacă tu o faci constant, dacă te ferești tot mai mult de ceea ce e nou, în timp ce ții cu dinții de obiceiurile mai vechi, dacă îți pierzi concentrarea când citești, dacă viața ta a ajuns o rutină, etc.

Nu trebuie să te sperii dacă multe dintre acestea se aplică. Nu e niciodată prea târziu să faci o schimbare, mai ales când miza este fericirea și împlinirea sufletească. Încearcă să primești mai mulți tineri în viața ta, pentru că așa vei afla o grămadă de lucruri noi. Este important să înveți lucruri noi tot timpul, așa că citește cărți, reviste, găsește-ți un hobby, orice ca să-ți ții mintea ocupată. Sportul este iarăși o activitate care ajută foarte mult atât fizicul, cât și psihicul. Atenție, sport nu înseamnă să te forțezi, ci să-l faci atât cât îți permite corpul și cât te simți bine. De exemplu, o simplă plimbare în aer liber, ajută enorm. Însă cel mai important este să renunți la rutina care te-a dus la nefericire. Învață să strecori câte ceva nou în ritualurile tale zilnice, iar starea ta de spirit se va îmbunătăți.