Dormi foarte mult, dar tot te simți obosit? E posibil să nu dormi corect

Dacă petreci mult timp în pat și crezi că ai un somn foarte lung, s-ar putea să fii foarte agitat în timpul nopții și să dormi în reprize. Calitatea vieții este afectată în acest caz, dar partea bună e că această problemă poate fi rezolvată ușor.

Fă-ți un program strict de somn

Oamenii de știință sunt de părere că dacă dormi și te trezești la aceeași oră, chiar și în zilele de weekend, corpul tău își formează un ceas biologic intern, cunoscut sub numele de ritm circadian. Dacă respecți niște ore clare, corpul tău va fi programat să se simtă pregătit de somn la aceeași oră mereu.

Evită luminile albastre și reci seara

Sursele reci de lumină dau impresia corpului că este încă zi și îl poate da peste cap. Din păcate, luminile reci sunt în toate dispozitivele noastre electronice și de aceea este recomandat să renunți la ele înainte de somn.

Renunță să consumi chestii care au efecte negativa asupra somnului

Printre acestea se enumeră alcoolul, cafeina și nicotina. Seara, cu câteva ore înainte de somn, nu consuma nici una din acestea.
Asigură-te că patul e comod

E posibil ca somnul să fie afectat de faptul că patul tău nu este suficient de confortabil. Schimbă perini, așternuturi și pilote. Investește într-o salte de calitate. Patul este locul în care petreci opt ore din zi și este recomandat să nu faci compromisuri pentru calitatea somnului tău.