Lipsa de somn este cea mai mare problemă a deceniului

Trăim vremuri în care sănătatea noastră este amenințată pe mai multe planuri. În ziua de azi trebuie să fim atenți la alimente, cum ar fi consumul de zahăr și mâncărurile procesate. Trebuie să fim atenți să nu adoptăm un stil de viață sedentar, trebuie să ne asigurăm că facem destul de multă mișcare. Trebuie să nu ne suprasolicităm la serviciu.

Sunt multe lucruri la care trebuie să fim atenți, însă cea mai mare amenințare din ultimul deceniu este lipsa somnului, respectiv faptul că nu acordăm suficiente ore odihnei.

Mai multe studii au demonstrat că somnul insuficient este incredibil de dăunător corpului uman. De exemplu, un somn de șase ore este prea puțin. Omul are nevoie e minim opt ore legate de somn, pentru a putea funcționa corect.

E posibil să spui că te simți bine chiar și cu câteva ore dormite, că nu te afectează. Vezi, fix asta este problema. Cât ești tânăr, nu vei simți efectele. Efectele se instalează abia pe la vârsta mijlocie. Vei începe să ai pierderi de memorie, să-ți pierzi concentrația să să simți mereu stresat. Imunitatea corpului scade, pentru că creieru și restul organelor nu au avut destul timp să se refeca în timpul nopții.

Unii oameni vor spune că nu pot dormi mai mult de câteva ore pe noapte. Nu e bine să te complaci, poți oricând să-ți schimbi obiceiul. Culcă-te mereu mai devreme decât o faci de obicei. O să-ți fie mai greu la început, dar corpul tău se va obișnui. Bea seara lichide calde, lapte sau ceaiuri dedicate somnului ușor. Ai grijă ca ultima masă să fie una ușoară care să nu-ți suprasolicite stomacul în timpul somnului.